XZ ja Oxygenol yhteistyöhön Rovio Entertainmentin kanssa – Angry Birds -hahmot seikkailevat tuotepakkauksissa ja AR-sisällöissä

Berner Oy:n tuotemerkit XZ ja Oxygenol aloittavat yhteistyön Rovion kanssa. Yhteistyön myötä XZ tuo markkinoille koko perheen hiuksille sopivat Angry Birds -shampoot ja hiustenhoitotuotteet, ja Oxygenol puolestaan Angry Birds -hammastahnat. Angry Birds ja Hatchlings -hahmot seikkailevat sekä pakkausten etiketeissä että lisätyn todellisuuden (AR) sisällöissä. Uudet Angry Birds -tuotteet valmistetaan Heinävedellä ja ne tulevat myyntiin huhtikuussa 2018.

Berner etsi lisenssiyhteistyöhön kotimaista kumppania, joka puhuttelisi laajaa kohderyhmää.

Olemme ylpeitä yhteistyöstä, jossa yhdistyvät kolme kotimaista brändiä: XZ, Oxygenol ja Angry Birds. Pelimaailma kiinnostaa kaikenikäisiä ja on osa lasten ja nuorten arkea. Rovio on alalla maailmanlaajuisesti tunnettu, kiinnostava kumppani, joka tarjoaa mahdollisuuksia myös kansainväliseen jakeluun, XZ-tuotteista vastaava brand manager Elina Seppänen Berneriltä kertoo.   

Angry Birds -brändi on monelle ennestään tuttu Rovion mobiilipeleistä, joita on ladattu vuodesta 2009 neljä miljardia kertaa. Angry Birdsillä on maailmanlaajuisesti 97 % bränditunnettuus.

– Panostamme Roviolla vahvasti laadukkaisiin tuotteisiin, ja olemme hyvin innostuneita voidessamme työskennellä Bernerin ja XZ:n ja Oxygenolin kaltaisten vahvojen ja perinteikkäiden kuluttajabrändien kanssa. Haemme jatkuvasti uusia ja innostavia tapoja tuoda Angry Birds -brändättyjä tuotteita markkinoille kaikenikäiselle fanijoukollemme. Yhteistyön kohokohtana on vuonna 2019 julkaistava jatko-osa Angry Birds -elokuvalle, joka oli vuonna 2016 Suomen suosituin elokuva, kertoo Rovion SVP of Brand Licensing Simo Hämäläinen.

XZ ja Oxygenol tuovat Angry Birds -tuoteperheen alle yhteensä viisi tuotetta. Tuoteperheeseen kuuluvat koko perheen hiuksille sopivat XZ Angry Birds Shampoo, XZ Angry Birds Hatchlings 2in1 Shampoo sekä XZ Angry Birds Hajusteeton Hoitosuihke. Lisäksi tuotevalikoimaan kuuluvat yli 6-vuotiaille lapsille soveltuvat Oxygenol Angry Birds -hammastahna sekä Oxygenol Angry Birds Hatchlings -hammastahna. Kaikki tuotteet valmistetaan Bernerin tehtaalla Heinävedellä, ja ne tulevat myyntiin huhtikuussa 2018.

Elämyksiä AR-sisällöillä

Angry Birds -hahmot näkyvät tuotepakkausten etikettien lisäksi myös AR (augmented reality) -sisällöissä. Skannaamalla tuotepakkauksessa olevan AR-tunnuksen oman älypuhelimen maksuttomalla Zappar-sovelluksella Angry Birds -hahmot tulevat näkyviin älypuhelimen ruudulle. Kuluttajat voivat esimerkiksi tuoda hahmot seikkailemaan omaan kotiin tai ottaa hahmojen kanssa yhteiskuvan ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa. Sisällöt vaihtelevat pakkausetiketin mukaan.

AR-sisältöjen avulla voimme tarjota kuluttajille uudenlaisia elämyksiä. Samalla tuotepakkaus tärkeänä mainospaikkana saadaan hyötykäyttöön, Oxygenol-tuotteista vastaava brand manager Sanni Väinölä Berneriltä kertoo.

Myös Rovio uskoo AR-teknologian mahdollisuuksiin.  

AR on loistava mahdollisuus yhdistää brändin digitaalinen ja fyysinen maailma toisiinsa ja tuottaa kuluttajille mukavaa tekemistä ja sisältöä tuotteen ympärillä, Hämäläinen kertoo. – Huomasimme AR:n toimivuuden aiemmassa kampanjassamme ensimmäisen Angry Birds -elokuvan ympärillä vuonna 2016. Massiivinen globaali kampanja toteutettiin yhdessä kansainvälisten yhteistyökumppaneiden, kuten McDonalds, Lego ja Pez kanssa, Hämäläinen jatkaa.

XZ:n ja Oxygenolin Angry Birds -tuoteperheeseen kuuluvat seuraavat tuotteet:

XZ Angry Birds Shampoo, 250 ml, on koko perheelle sopiva shampoo, joka pesee hiukset hellävaraisesti. Päivittäiseen käyttöön sopiva shampoo tuoksuu raikkaalle päärynälle. Silikoniton shampoo valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

XZ Angry Birds Hatchlings 2in1 Shampoo, 250 ml, yhdistää samaan tuotteeseen shampoon ja hoitoaineen. Koko perheen hiuksille sopiva shampoo pesee ja hoitaa hiuksia hellävaraisesti. Shampoo myös selvittää hiuksia pesun aikana helpottaen kammattavuutta ja poistaen sähköisyyttä. Silikoniton shampoo tuoksuu raikkaalle melonille. Tuote valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

XZ Angry Birds Hajusteeton Hoitosuihke, 150 ml, hoitaa hiuksia ja auttaa selvittämään hiusten takut. Hajusteeton hoitosuihke myös poistaa hiusten sähköisyyttä ja parantaa kammattavuutta. Hoitosuihketta voi käyttää sekä kuiviin että kosteisiin hiuksiin. Silikoniton tuote valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.  

Oxygenol Angry Birds -hammastahna on yli 6-vuotiaille lapsille sopiva fluorihammastahna. Hammastahna sisältää 10 prosenttia ksylitolia, joka auttaa ehkäisemään plakin muodostumista. Hammastahna maistuu raikkaalta melonilta, ja neljässä eri etikettikuvassa seikkailevat Angry Birds -hahmot. Hammastahna on Suomen Hammaslääkäriliiton suosituksen mukainen ja noudattaa käypähoitosuositusta. Hammastahna valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

Oxygenol Angry Birds Hatchlings -hammastahna on yli 6-vuotiaille lapsille sopiva fluorihammastahna. Hammastahna sisältää 10 prosenttia ksylitolia, joka auttaa ehkäisemään plakin muodostumista. Hammastahna maistuu herkulliselta vadelmalta, ja neljässä eri etikettikuvassa seikkailevat suloiset Angry Birds Hatchlings -hahmot. Hammastahna on Suomen Hammaslääkäriliiton suosituksen mukainen ja noudattaa käypähoitosuositusta. Hammastahna valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

Tuotetiedot

XZ Angry Birds Shampoo, 250 ml, hinta noin 3 euroa. 
XZ Angry Birds Hatchlings Shampoo 2in1, 250 ml, hinta noin 3 euroa.
XZ Angry Birds Hoitosuihke, 150 ml, hinta noin 3,80 euroa.
Oxygenol Angry Birds -hammastahna, 50 ml, hinta noin 3 euroa.
Oxygenol Angry Birds Hatchlings -hammastahna, 50 ml, hinta noin 3 euroa.

Uutuudet tulevat myyntiin huhtikuussa 2018.
 

Yhteystiedot ja tuotenäytteet

Maria Rämö, viestintä, Berner Oy Kuluttajatuotteet, puh. 0207 91 4527, maria.ramo@berner.fi
Elina Seppänen, brand manager XZ, puh. 0207 91 4069, elina.seppanen@berner.fi
Sanni Väinölä, brand manager Oxygenol, puh. 0207 91 4520,  sanni.vainola@berner.fi

Minna Tuominen, viestintäpäällikkö, puh. +358 50 486 2017, minna.tuominen@rovio.com

Tuotekuvat: www.bernerbrandbank.fi/l/cMmzSGRTtJp6

Kuluttajatiedustelut: Berner Oy, puh. 0207 91 00

Uusimmat tiedotteemme löytyvät osoitteesta www.berner.fi/uutishuone.

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Me Bernerillä tuotamme ja maahantuomme tuotteita ja palveluita, jotka tuovat ihmisten arkeen lisää hyvinvointia, ja jotka on tuotettu kaikin puolin kestävällä tavalla. Konsernimme liikevaihto vuonna 2016 oli 314,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 546. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. www.berner.fi.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, Oxygenol, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuoteperhe.

Rovio Entertainment OyJ on maailmanlaajuinen viihdeyhtiö, jonka mobiilipelejä on ladattu 4 milljardia kertaa vuodesta 2009 alkaen. Rovio on luonut mobiilipeli Angry Birdsin, joka muutti peliteollisuutta ja kasvoi kansainväliseksi ilmiöksi. Nyt Angry Birds on paitsi historian ladatuin pelisarja, myös kuuluisa viihdebrändi, joka on levittäytynyt muun muassa kuluttajatuotteisiin ja animaatioihin. Rovion Angry Birds -animaatioelokuva sai ensi-iltansa toukokuussa 2016, ja menestyselokuvan jatko-osa on suunniteltu julkaistavaksi 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa. www.rovio.com