XZ-hiustenhoitosarja juhli viime vuonna 60-vuotistaivaltaan menestyksekkäästi nousten shampookategorian ostetuimmaksi tuotemerkiksi ja kasvamalla kilpailijoitaan enemmän*. Kuukauden parhaat sekunnit -kilpailussa palkittu Ystävyys kestää -mainosfilmi näkyy TV:ssä myös tänä vuonna. Kuluttajat valitsivat XZ-sarjan Suomen luotetuimmaksi shampoomerkiksi jo neljännen kerran Valittujen Palojen Luotetuin merkki -tutkimuksessa. XZ-sarjaan on odotettavissa täydennystä uudesta energisoivasta tuoteperheestä kevään aikana.
Pyykinpesuun sekä ihon- ja hiustenhoitoon keskittynyt, herkälle iholle kehitetty LV-tuoteperhe jatkaa vahvaa kasvuaan myös tänä vuonna. Viime vuonna aiempaa useampi kotitalous osti LV-pyykinpesuaineita*. Mainiosti alkanut yhteistyö lumilautailija Enni Rukajärven kanssa näkyy vahvasti eri medioissa tänä keväänä. Myös ihonhoitotuotteiden valikoima laajenee merkittävästi.
Lasol – Tien näyttäjä
Suomen johtava lasinpesunestemerkki Lasol julkaisi viime vuonna uudistuneen markkinointiviestinnän linjansa, jonka etunenässä kulkee slogan Lasol – Tien näyttäjä. MARK Suomen Markkinointiliitto ry valitsi tämän vuoden 2014 iskulauseeksi, sillä se kertoo tuotteesta yksinkertaisesti ja vakuuttavasti. Viime vuonna Lasol sai laajaa medianäkyvyyttä, kun Sallan Naruskassa paljastettu Lasol-pissapoikapatsas haastoi Brysselin veljensä.
– On ilo päästä kertomaan näin hyviä uutisia heti alkuvuodesta. Suomalaisuus kiinnostaa, ja haluamme tarjota kuluttajille parhaita kotimaisia vaihtoehtoja. Tavoitteenamme on jatkaa hyviä suorituksia myös tänä vuonna, kertoo Kulutustavarat-osaston johtaja Tia Yrjölä.
* Lähde: Nielsen Homescan 2014
Lisätietoja
Tia Yrjölä, osastonjohtaja, Kulutustavarat-osasto, tia.yrjola@berner.fi, puh. 0207 91 4375
Päivi Räty-Tarkkanen, business manager, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi, puh. 0207 91 4263
Anna Hyttinen, viestintä, anna.hyttinen@berner.fi, puh. 0207 91 4461
Kuvia: http://www.bernerbrandbank.fi/?cart=12947-bfhidjefhg&l=FI