125-vuotias jalkinebrändi Nokian Jalkineet ja suomalaisia liikkumaan kannustava ulkoilujärjestö Suomen Latu aloittavat yhteistyön tavoitteena lisätä suomalaisten ulkoilua ja hyvinvointia.
Kyseessä on varsin luontainen yhteys kahden ulkoilubrändin yhteistyöhön; ulkoilu ja varustus kulkevat käsi kädessä. Sopivassa maastossa ja oikein pukeutuneena jokainen voi nauttia luonnossa liikkumisesta kaikkina vuodenaikoina. Useiden tutkimusten mukaan luonnolla on vertaansa vailla oleva vaikutus ihmisen terveyteen ja hyvinvointiin.
– Haluamme yhdessä lisätä suomalaisten ympärivuotista ulkoilua. Tiedämme, että ulkoilu lisää hyvinvointia ja meillä kaikilla Suomessa on mahdollisuus päästä helposti luontoon. Sää on vain asenne- ja varustelukysymys. On monta erilaista tapaa liikkua luonnossa ja tulemme yhteistyön aikana näitä esittelemään, toteaa Berner Oy:n Jalkineet ja pukeutuminen -tuoteryhmän Category Manager Piia Repo.
– Yhteistyö on meille luontevaa, sillä molempien tavoitteena on, että kaikki Suomessa asuvat ulkoilisivat ympäristöä kunnioittaen ja samalla omaa hyvinvointiaan lisäten, Suomen Ladun Viestintä- ja markkinointipäällikkö Panu Könönen jatkaa.
Suomalaisten rakastama kumisaapasmerkki Nokian Jalkineet juhlii tänä vuonna 125-vuotista taivaltaan. Brändin juuret ovat syvällä suomalaisessa ilmastossa. Nokian Jalkineissa yhdistyy perinne, kokemus ja vertaansa vailla oleva kumijalkineosaaminen. Suomalaiseen jalkaan suunnitellut lestit, pohjoisen ilmaston tuntemus, kotimainen tutkimus- ja tuotekehitystyö sekä korkeatasoiset materiaalit ovat olleet alusta asti Nokian Jalkineiden kulmakiviä.
Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 90 000 jäsentä 184 yhdistyksessä. Suomen Latu edistää vastuullista, ympärivuotista ulkoilua. Järjestön tavoitteena on, että kaikki löytäisivät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.