Rakastettu Ainu Ensipupu on ihastuttanut suomalaisissa perheissä jo vuodesta 1988. Tänä vuonna juhlavuottaan viettävä pehmeän pyöreä Ainu Ensipupu on monen suomalaisen lapsen ensimmäinen lelu, joka herättää tunteita vielä aikuisena. Suomalaisista kodeista löytyy jo yli miljoona Ainu-pupua, ja ikonisen ensilelun 30-vuotistaival on kiteytetty juuri lanseerattuun Sopivasti haliva -musiikkivideoon.
Monella suomalaisella on henkilökohtainen suhde Ainu Ensipupuun – se herättää muistoja omasta lapsuudesta tai oman lapsen vauvavuosista. Bernerin Ainu Ensipupu tuli markkinoille vuonna 1988 ja leluja on myyty Suomessa yli miljoona kappaletta.
”Monelle tämä klassinen ensilelu on se tärkein pehmo vielä isonakin. Ainu Ensipupun pehmeä ja pyöreä muoto, halittavuus, on sen tärkein ominaisuus. Lelu onkin alun perin saanut tunnistettavan muotonsa äidin rinnasta. Siihen on ollut hyvä ja turvallista painaa poski jo 30 vuoden ajan”, kertoo Ainun Brand Manager Kirsti Vesterinen Berner Oy:sta.
Ikoninen leluhahmo on saanut vuosien aikana eri värityksiä, erilaisia pukuja ja se on myös useiden harrastajien keräilykohde. Lelu on usein jopa niin rakas, että se kulkee mukana elämässä vaikka olisi jo lähes loppuun halittu.
”Ainu Ensipupuun liittyy valtavasti tunteita. Tulevat äidit ovat meihin usein yhteydessä jo ennen lapsen syntymää ja saamme toiveita pupun vaatetuksen väreistä. Vuosien aikana Ainu Ensipupu onkin nähty useissa eri vaatteissa. Sen värit uudistuvat muutaman kerran vuodessa. 30-vuotistaipaleen kunniaksi olemme lanseeranneet rakkaalle unikaverille myös juhla-asuja”, Vesterinen lisää.
Sopivasti haliva vuodesta 1988 – juhlavuoden kunniaksi oma musiikkivideo ja kappale
Ainu Ensipupun ainutlaatuista elämää juhlistetaan tänä vuonna 30-vuotiskampanjalla. Kampanjan pääosassa on musiikkivideo, jossa kuullaan Ainulle sovitettu versio vuonna 1988 julkistetusta Leevi and the Leavingsin Sopivasti lihava -kappaleesta. Ainun versiossa, Sopivasti haliva, korostuu Ainu Ensipupun ainutlaatuiset ominaisuudet, pehmeät muodot ja halittavuus.
”Leikkisällä otteella sanoitettu ja sovitettu kappale tuo esiin Ainun halintäyteiset kolme vuosikymmentä ja sen roolin yli miljoonan suomalaisen lapsen ensileluna. Toivomme, että Ainu Ensipupun tarina jatkuu ja sen suosio säilyy suomalaisissa kodeissa myös seuraavat kolme vuosikymmentä”, sanoo Vesterinen.
Juhlavuoden kampanjaan kuuluu lisäksi videogeneraattori, jolla musiikkivideosta voi tehdä oman personoidun version esimerkiksi omalla ja kaverin kuvilla. Personoidun videon voi jakaa omissa somekanavissa ja lähettää kaverille halittavat terveiset.
Kampanjaan ja videogeneraattoriin voi tutustua osoitteessa: www.ainu.fi/pupu . Musiikkivideo löytyy osoitteesta: https://www.youtube.com/watch?v=8lSvuK-tQ98&feature=youtu.be
Ainu Ensipupun 30-vuotisjuhlakampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Bob the Robot.
Tasokkaat Ainu-tuotteet ovat olleet osa suomalaisten vauvaperheiden arkea jo 1960-luvulta lähtien. Monen suomalaisvauvan ensikosketus Ainuun on pehmoinen Ensipupu, joka on edelleen yksi suosikkituotteista. Ainu Ensipupu on mukana viikonloppuna Helsingin Messukeskuksessa järjestettävillä Lapsimessuilla hallissa 6, osastolla 6p2.
Lisätietoa:
Kirsti Vesterinen, Brand Manager, Berner Oy, kirsti.vesterinen@berner.fi, p. 050 377 9172
Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Me Bernerillä tuotamme ja maahantuomme tuotteita ja palveluita, jotka tuovat ihmisten arkeen lisää hyvinvointia, ja jotka on tuotettu kaikin puolin kestävällä tavalla. Konsernimme liikevaihto vuonna 2017 oli 316,5 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 521. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: www.berner.fi