XZ Natura Lähempänä luontoa -kampanja on valittu mukaan Suomen suurimman markkinoinnin tehokkuutta mittaavan kilpailun Effie Awardsin ehdokas- eli shortlistalle Bisneshaaste-sarjassa vuonna 2019.
Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joissa arvioidaan mainonnan tehokkuuden lisäksi myös tuloksellisuutta ja luovaa ratkaisua.
– XZ pääsi mukaan kovaan joukkoon. Shortlistalle pääsy on meille voitto, sillä se on osoitus siitä, että pienemmilläkin panostuksilla voi saada aikaan hyviä tuloksia eli myynnin kasvua, XZ:n tuotepäällikkö Elina Seppänen sanoo.
XZ Naturan lanseeraus osui viime huhtikuussa samaan hetkeen, kun curly girl -trendi pyyhkäisi voimalla Suomeen.
– Onnistuimme lanseerauksessa hyvin hyödyntämään suotuisaa ajan ilmiötä ja ottamaan siinä brändille asiantuntijuutta. Toki meillä oli mukana myös ripaus hyvää onnea, Seppänen sanoo.
XZ Natura -hiustenhoitolinjan tuotekehityksessä painotettiin ympäristönäkökulmaa, ja tuotteiden raaka-aineet ovat biohajoavia ja vegaanisia. Sekä shampoo että hoitoaine pakataan kierrätettäviin, normaalia pakkauskokoa suurempiin 375 ml:n pumppupulloihin. Lisäksi tuotteet ovat silikonittomia ja kosteuttavia, mikä ilahduttaa etenkin hoitoaineiden osalta curly girl -metodia noudattavia.
Effie Awards -kilpailun järjestää Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry yhteistyökumppaninaan Sanoma Media Finland. Palkintojen saajat julkistetaan helmikuussa 2020.
Lisätiedot:
tuotepäällikkö Elina Seppänen
elina.seppanen@berner.fi
040 7172480