Ysärin suosikkiaskartelubrändi tuo takaisin toisen ysärin suosikin – Touko-Pouko mainoskampanjan tähtenä

Kotimaisen perheyhtiö Bernerin askartelu- ja toimistotarvikebrändi M.E.C uudistui alkuvuodesta turkulaisen mainostoimisto Grundlagen voimin nimen kirjoitusasua, logoa  ja pakkauksia myöten. Lanseerausta pohdittaessa oli selvää, että Studio Julmahuvista tuttu, Jukka Rasilan luoma ikoninen askartelijahahmo Touko-Pouko sopisi mitä parhaiten brändikasvoksi.

– Vanhana Studio Julmahuvin fanina Grundlagen ajatus Touko-Poukosta mecin kasvona innosti heti. Koska brändiä on kuitenkin lähdetty vasta hiljattain rakentamaan uudelleen, pidin hahmon mukaan saamista melko epätodennäköisenä, kertoo Bernerin tuotepäällikkö Roni Lehto.

Rasila kuitenkin vastasi myöntävästi, pieneksi yllätykseksi jopa itselleenkin.

– En lähtökohtaisesti antaisi Toukoa mainoskasvoksi, mutta tässä tarjouksessa oli jotain autenttista ja hellyyttävää. Käsikirjoitukset olivat hulvattomia ja synkkiä, ja olin ylpeä, että joku brändi uskaltaa tällaiseen lähteä, Rasila kertoo.

Lanseeraus käyntiin uuden vuoden tervehdyksellä

Seitsemän videota kattava kokonaisuus julkaistaan kevään mittaan. Ensimmäinen video näkee päivänvalon uutenavuotena tervehdyksen muodossa.

– Edellisestä Touko-Poukon esiintymisestä on kulunut fanin näkökulmasta aivan liian pitkään. Siksi halusimme materiaalia maailmalle mahdollisimman nopeasti. Toiveemme on, että tästä toivotuksesta tulee vastaavanlainen perinne kuin joulurauhan julistuksesta, Lehto naurahtaa.

Videoissa Touko-Pouko ajautuu esimerkiksi pohtimaan kontaktimuovin syvintä olemusta ja ennustamaan muovailuvahasta.

– En ollut aiemmin tehnyt Grundlagen kanssa yhteistyötä, mutta kollega vinkkasi, että näiltä kannattaa ottaa ehdotus. Kun toimistolle antaa vapaat kädet niin luovuus punnitaan, ja tässä tapauksessa emme todellakaan joutuneet pettymään. Grundlage on ollut kokonaisvaltainen kumppani uudistuksessa, ja sekä luova puoli että toteutus ovat olleet ensiluokkaisia. Lähdemme ilolla jatkamaan mec-matkaa Grundiksen kanssa, Lehto summaa.

Ensimmäisen videon voi katsoa uudenvuodenaattona 31.12.2020 osoitteessa mec.fi ja Instagramissa tai Facebookissa @mecfinland

Lisätiedot

BERNER Oy, Kuluttajatuotteet

Roni Lehto
Junior Brand Manager
041 5381800
roni.lehto@berner.fi      

Paula Larjo
viestintäasiantuntija
040 5862400
paula.larjo@berner.fi

Lue lisää tuotteista: www.mec.fi 
Kuluttajatiedustelut: Berner Oy, puh. 0207 91 00
Uusimmat tiedotteemme löytyvät osoitteesta www.berner.fi/uutishuone.

Berner on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotemerkit ovat kiinteä osa suomalaista arkea.